27 Mart 2013 Çarşamba

Sivilcelerimle Nasıl Başa Çıktım??

      Ergenliğe girişimle eş zamanlı olarak hayatıma giren ve sadakatini benden esirgemeyen sivilcelerime atfen bir kaç şey söylemezsem ayıp olur.Çeşitli yöntemlerimi anlatmadan önce bir ön bilgi olsun.
     Kendimi bildim bileli yağlı ve hassas bir cildim var.Hem yağlı hem hassas nasıl oluyorsa artık bende iki durum da mevcut.Özellikle T bölgesi diye adlandırdığımız alın burun ve çene bölgem oldukça yağlı.Yanaklarım da kuru sayılmaz.Saçlarımın da yeterince yağlı olduğunu belirtmeme gerek var mı bilmiyorum.dolayısıyla cilt bakım tecrübelerim yağlı-karma alanında ilerledi.Haddime değil ama adeta uzman oldum diyebilirim.Yağdan dolayı sivilcelerim var ve gözeneklerim belirgin.Bununla birlikte her ürünü de iyi tolere edemiyorum,çabuk kızaran ve doğru seçilmemiş bir ürüne anında minik sivilcelerle tepki veren bir yüzüm var.Ne kadar olumsuzluk varsa saydım sanırım,lakin hemen hepsinden kurtulmuş durumdayım :)
Bütün bunlar yetmezmiş gibi cilt doktorumun söylediğine göre oynamasam da iz bırakan cinsten sivilceler çıkarıyormuşum.Dolayısıyla mümkün olduğunca kimyasallardan uzak durmaya çalışarak geçiyor ömrüm.
     Denediğim hiç bir harici ve dahili  uygulama cildime iyi gelmeyince,internetten uzun uzun araştırmalarım sayesinde yeterince korktuğum ama mecbur kaldığım roaccutane ile yüzleşmeye karar verdiğimde lise son sınıftım.Baştan belirtmeliyim ki her ne kadar ağır yan etkileri olsa da internetten hakkında okuduklarınıza kanıp korkarak tedaviyi reddetmeyin derim.Tabiki kafanıza göre kullanabileceğiniz bir ilaç değil ve kesinlikle doktor kontrolünde gerekli doz ayarlamaları ve gerekli tahliller yapılarak kullanılması gerekiyor ama aklınızdaki her türlü soruyu nette değil de doktorunuzda ararsanız çok daha doğru olur.Dediğim gibi her tedavi herkese aynı şekilde uygulanmaz ve tedavinin başarı oranı ve dezavantajları da kişiseldir.
     Doktorum Roaccutane kullanmam gerektiğini söylediğinde ne kadar endişem varsa paylaştım ve müthiş rahatladım.Hatta  tedavi bittikten sonra keşke daha önce başlasaydım dedim.Hatta ve hatta tedaviden 1 yıl sonra sivilceler geri dönmeye başlayınca yine koştum doktoruma ve yine kullandım.2. kez.Dediğine göre genelde tekrarlamazmış bu tedaviden sonra,ancak %3-4lük bir kısımda tekrarlama yapabiliyormuş ve ben de o %3lük şanssız gruptaymışım.Her türlü derdim gibi bu da ömrümü törpülemeden geçse şaşardım zaten..
    Yaşadığım ve korktuğum tüm etki ve yan etkiler roaccutane başlığında..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...