29 Mart 2013 Cuma

Yağmur Sonrası Toprak;Burberry London



Burberry London.Yine bir indirimde 30 ml'sini oldukça uygun fiyata yakaladığım parfüm.Gerek bloglarda gerek forumlarda rastladığım parfümü bir süredir merak ediyordum.Yağmur sonrası toprak kokusunu andırdığı söyleniyordu ki ben o kokuya aşığım.Üstelik doğadaki böylesi bir kokunun ıslak çiçeklerin sunumunda bir şişeye sığdırılması düşüncesi beni heyecanlandırıyordu.Nerede tam hatırlamıyorum ama bir vatandaş şu şekilde bir yorum yapmıştı"ilkbaharda yağmur sonrası bir çiçek bahçesinde gezindiğinizi ve toprak kokusuyla karışık çiçek kokularının üzerinize sindiğini düşünün".Parfüm elime geçtikten sonra bu yorumun tam anlamıyla ne kadar da yerinde olduğunu anladım.Gördüğünüz üzere markanın ikonu olan kumaşla kaplı sade şişenin içindeki sıvının isminin,havası kapalı yağmurlu Londra caddelerinde dolaşıyormuşsunuz hissini verdiği düşünülürse ne kadar da güzel bir seçim olduğuna katılmamak elde değil.Hayır Londra'ya hiç gitmedim,yağmurlu kapalı bir günündeyse caddelerinde hiç mi hiç dolaşmadım ama hakkında az çok bildiklerim kadarıyla bu parfüm sayesinde gözlerimi kapatarak adeta bir astral seyahate çıktım diyebilirim.Aslında çok farklı bir parfüm değil,her koklayışımda ben bunu bir şeye benzetiyorum dedim durdum ama neye benzediği konusunda en ufak bir fikrim yok.Çiçekli kokuları sevdiğim halde genelde sıradan bulmama ve kokunun bana çok tanıdık gelmesine rağmen yine de farklıydı.Hanımelinin buram buram kullanıldığı açılış romantik ve tanıdık yanı..Toprak kokusunu hissettirense sanırım paçuli ve gül notaları.Kalıcılığı orta düzeyde ..Çok sevdiğim misk kremsi bir bütünlük sağlarken sandal ağacı paçuliyi dengelemiş durumda..Orta notalara doğru ilerledikçe hanımeli bir adım geri çekilerek şakayık ve yaseminin sessiz tatlılığı hükmüne bırakıyor yerini.Genel olarak çok baskın diyebileceğimiz bir nota yok açılıştaki hanımeli hariç.Romantik bir kalpten sonra yine aynı sessizlikte ve romantikçe teni terk eden parfümün, başından sonuna toprak kokusunu barındırması nedeniyle,çok hareketli ve eğlenceli bir günde tercih edilmesi enerjinizi bir tık geriye çekebileceği gibi,yağmurlu ılık havalarda dolaşmayı özlediğiniz her an tercih edilebilir olduğunu da belirterek son cümlelerime geçmek istiyorum.İklimsel etkisi nedeniyle her zaman tercih edeceğim bir parfüm olmamasına rağmen yağmurda dolaşıp ıslanıp sefil olacağıma yağmurda dolaşıyormuş hissi yaşamayı tercih ettiğim zamanlarda benim için dinlendirici oluyor.Burberry'nin sevdiğim bir diğer parfümü Classic'i de bir başka yazıda ele alacağım.Sevgiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...