29 Mart 2013 Cuma

Yaseminin en güzel yorumu:Jasmin Noir..



Bvlgari Jasmin Noir.Sanırım siyah şişeli parfümlere karşı bir ayrı zaafım var.Çünkü genelde içindeki sıvının zihinde yansıttığı etkiyle çok güzel bağdaşıyor bu güzel siyah şişelerin rengi.Yine çok sevdiğim notaları barındıran bu muazzam sıvı karşısında etkilenmemek elde değil,zira sıradan yasemin parfümlerinden çok farklı.Yasemin notasını çok sevmeme rağmen içine girdiği bir çok parfümü sıradanlaştırdığını düşünüyorum,özellikle bu nota etrafında şekillendirilmiş parfümleri.Bu sıvıysa yasemini çok farklı özümsemiş bir kokuya sahip.Gardenyayla açılış yapan parfümde bu nota o kadar yoğun kullanılmış ki gardenyanın yumuşak kokusu oldukça sert algılanıyor.Kısa sürede etkisini kaybeden keskinlik yumuşacık yasemine bırakıyor kendini,ama buram buram değil de usul usul desek daha doğru olur.Bu noktada dalıveriyorum hayallere..Kesinlikle şişesi gibi karanlık ve derin bulduğum koku karmaşık olmamasına rağmen buğulu bir etki yaratıyor.Niyeyse kendimi Osmanlı devrinde yaşıyormuş gibi hissettiriyor ama aynı zamanda modernlikten de taviz vermiyor.Kesinlikle sıradan ve bayık değil.Bileğimi sık sık burnuma götürürken buluveriyorum kendimi.Yine tensel,yapaylıktan uzak bir parfüm bu.Tam bir "güzel kadın kokusu".Uzun süre orta notalarını koruyan güzel parfüm,bu süre zarfında annemin yanındaymışım tadında bir samimiyet duygusuyla dolduruyor beni,çünkü annemin olmasına ve ona daha çok yakıştığını düşünmeme rağmen Jasmin'in sahipliğini üstlenmekten alıkoyamadım kendimi..Uzun süre dediğim benim için  hakkaten uzun süre,yani öğle saatlerinde giyilen sadece iki fısla geceye kadar etkisini sürdüren yasemin,yerini dip notalara bıraktıktan sonra ikinci uzun süreç de başlamış oluyor.Kesinlikle şekerli diyemeyeceğim hafif tatlımsılık amberden mi yoksa tonka fasülyesinden mi kaynaklanıyor kestiremiyorum ama oldukça tensel bir şekilde sona yaklaştırıyor kokuyu.Gece geç saatlerden öğle saatlerine kadar kalmayı başaran koku paçuli eşliğinde maskulen bir kapanışla veda ediyor.Oldukça şık bestelenen bu değerli sıvı biter bitmez bir yenisini daha almam gerekecek sanırım..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...