11 Nisan 2013 Perşembe

Ebru Yöntemiyle Oje Uygulaması:)

            Uzun zaman önce internette gördüğümde çok hoşuma gitmesine rağmen üşendiğimden bir türlü başına geçip de uğraşmak istemiyordum.Üstelik bir denememde oje parmaklara bulaşmasın diye bant yapıştır düzelt çıkar derken bin bir zorlukla sürdüğüm ojeyi de bozunca daha da yeltenmemiştim.Ama artık bir blogum olduğuna ve henüz 1 tane de olsa izleyicilerimle birşeyler paylaşmak istediğime göre üşenmemeliydim ve başarmalıydım:) Ufak tefek hatalar olsa da ilk uygulama için başarılı bir sonuç elde ettiğimi düşünüyorum.Üstelik bantla mantla uğraşmadan daha pratik bir yolla adım adım tarif edeceğim.Bu yöntemi keşfeden başkaları da olmuştur muhakkak ama ben yine de ben buldum sevinci içerisindeyim,sanki çok önemli bir buluşmuş gibi:))
           Önce malzemelerden başlayalım:
1-Golden Rose Paris no 05.Baz rengi olarak kullandım.
2-Alix Avien no 217
3-Golden Rose Paris no 24
4-Alix Avien no 271
5-Pastel top coat no 01.Son kat koruyucu olarak kullandım.
6-Avon naturals balmumu içeren balm(evde vazelin olmadığı için bunu kullandım,vazelin de aynı etkiyi sağlar)
Ayrıca su dolu bir pet bardak,bir kaç kürdan,resimde çıkmamış ama bir kaç tane de kulak temizleme çubuğu ve aseton.

 Şimdi adımlara geçelim:
1-Önce seçtiğimiz herhangi bir baz rengimizi sürüyoruz.Ben açık rengi 2 kat sürdüm.
2-Balmı ya da vazelini kulak temizleme çubuğu yardımıyla parmaklarımızın ortalarına kadar sürüyoruz ki oje bulaştığında asetonsuz temizlemek mümkün olsun.Tırnaklarımızın çevresine düzgünce sürmemiz gerekiyor.
3-Ojelerimizden herhangi birinden suya bir ya da iki damla damlatıyoruz.
4-Hemen üstünden bir başka ojemizi aynı şekilde damlatıyoruz.Bu şekilde 5-6 kat değişik renkleri damlatarak suyun içinde renkli halkalar oluşmasını sağlıyoruz.
5-Bir kürdan yardımıyla nazikçe şekillendiriyoruz su yüzeyindeki ojeyi.Bu işlemleri ne kadar hızlı yaparsanız o kadar iyi çünkü su yüzeyindeki oje kurursa kürdanla ojenin içinden geçilmiyor,oje kürdana yapışıp kalıyor.
6-Rastgele şekillendirdiğimiz oje.
7-Parmağımızı önce su yüzeyine paralel tutarak tırnak ojeye bakacak şekilde yavaşça daldırıyoruz istediğimiz desenli bölge üzerinden.Sonra parmağı çıkarmadan kürdan yardımıyla su yüzünde geriye kalan oje katmanını topluyoruz ve ardından parmağı çıkartıyoruz.
8-Kuru bir kulak temizleme çubuğu yardımıyla şekilde görüldüğü gibi balmın üzerine yapışan fazla ojeleri kolayca temizliyoruz.Tırnak diplerini temizlemek için kulak temizleme çubuğunun kılları yapışacağından dolayı kürdan kullanıyoruz ve dikkatlice tırnak sınırlarından geçiyoruz.
Bu işlemleri her bir parmak için sırayla uyguluyoruz.Biraz oje israfı oluyor ama tek başına kullanmayı pek sevmediğiniz ojelerinizi bu şekilde değerlendirebilirsiniz:)
İyice kuruduğundan emin olduktan sonra parmağımızda kalan ufak tefek oje lekelerini aseton ve kulak temizleme çubuğuyla temizledikten sonra son olarak top coat ile tırnaklarımızı koruma altına alıyoruz ki son durum da 9 numaralı resimde görülüyor:)
Biraz zaman alan bir işlem ama arada bir değişiklik için uygulamaya değer.
Bunlar da son halleri:
Sizce de çok cici olmamış mı:) Daha kolay uygulama sağlayacak pratik önerilerinize açığım.Sevgiyle kalın..





4 yorum:

  1. Harika olmuş arkadaşım oldukça başarılı bir işlem ve fikirde çok yaratıcı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:)zahmetli ama değiyor:)

      Sil
  2. Deneyeceğim ve şimdi bilgisayarımın başından kalkıyorum mezuniyetimde de yapacağım eğer olursa ve sana gerçekten teşekkür ederiiim (:

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...