7 Mayıs 2013 Salı

Yazlık-Baharlık Parfümlerden Bir Demeç:)

            Güneşin yakıp kavurmaya erken başladığı şu günlerde bile parfümsüz dışarı çıkmam diyenlerdenseniz,elimdeki bir kaç hafif kokulu,boğmayacak baymayacak parfümden bahsetsem iyi olur diye düşündüm.Önce sırayla isimlerini yazayım sonra açıklamalara geçeceğim.Normalde parfümlere ayrı birer post ayırmayı tercih ediyorum,ama bunların çoğu hakkında tek tek yazacak söyleyecek çok sözüm olmadığı için kısaca bahsetmek istedim.
1-Avon Secret Fantasy
2-Avon Windscape
3-Avon Passion Dance
4-Avon Pur Blanca
5-Avon Celebre
6-Avon Soft Musk
7-Avon Wish Of Love
8-Oriflame Volare
9-Dokuz olması gerekirken 10 ile numaralandırdığım parfüm:)Les Parfums de Grasse Marine(Gratis)
            Avon parfümlerinin kokusunu genel olarah hoş ama sıradan buluyorum.Gerçekten tekrar tekrar almak istediğim az sayıda parfümlerinden ikisi bu grubun içinde.Yine genel olarak çok kalıcı olmuyorlar,ama fiyatları da ona göre oldukça ucuz yani,o kadar da olsun.Resimdekilerin çoğu uygun fiyatları ve risksiz kokuları nedeniyle bir çok kadının hayatının bir döneminde kullandığı ya da en azından kokladığı parfümler.
Şimdi de tek tek bahsedelim.
1-Kırmızı meyveler,yasemin,misk ve sandal ağacı notaları içeren parfüm EDT formatında ve genç kızlara hitap ediyor.Ben yoğun olarak kiraz çiçeği kokusu alıyorum kendisinden,yazlık meyveli parfüm sevenlerin memnun olacağı tatlı bir parfüm.

2-Akuatik,yani su notaları içeren parfümlerle yıldızım pek barışmasa da yine hoş kokulu,yazın temiz hissettirecek bir parfüm.Davidof Cool Water gibi maskulen değil.Turunçgil,elma,misk ve su çiçekleri notaları içeriyor.Yumuşak kokusu ve verdiği temizlik hissi nedeniyle hoşlandım kendisinden.

3-İşte tekrar alabileceğim bir koku.Şuanki kataloglarda yok sanırım,kendisi en ufak bir tatlılık içermeyen pudramsı bir koku.Gül temalı bir parfüm,ama gül suyu gibi kokanlardan değil kesinlikle.Sarı çiçek ve greyfurt notaları içeriyor bildiğim kadarıyla.Ferah,hoş..

4-Kendisi lise yıllarımda ilk kullandığım parfümlerden biri,çok sıkılmama ve çok sıradan bulmama rağmen atamıyorum,çünkü hoş ve temiz kokuyor,üstelik bana gençliğimi hatırlatıyor:)Sade,yumuşak ve hafif koku sevenler bir deneyebilirler.

5-Yine sıradan ve yine lise yıllarımı hatırlatan Celebre,çiçeksi hafif ve kolonyamsı bir koku.

6-Ah Soft Musk'ım:)Miske olan aşkımdan daha önce defalarca bahsetmiştim,işte aşkımı hat safhalara taşıyan kokulardan biri bu.Yaz kış kullanılabilecek adı gibi yumuşaçık,pudramsı bir koku.Soft mu soft,musk mı musk bu parfüm için Avonun resmi sitesinden aynen alıntıladığım açıklama şu şekilde:
"Sıcak beyaz misk ve ylang ylang çiçeği,gül ve yaseminin cezbedici karışımı. Yumuşak odunsu notalar ile miskin karışımıyla son bulan koku feminen bir çekiciliğe sahiptir"TIK TIK
En ufak tatlılık içermeyen bu parfüm de gül notası içermesine rağmen kesinlikle bayık kokmuyor.Gül notası risklidir çünkü,tutturamadılar mı koku ekşiyiverir.Neyse Edt olmasına rağmen kalıcılığından memnunum,dört mevsim tavsiye edilir,ancak uyarmadan da olmaz,kimisinde baş ağrısı yapabiliyor,yani seveni kadar sevmeyenini de gördüm.

7-Bu parfüm oldukça popüler,herkesin bayıla bayıla kullandığı bir parfüm ama bana çok mu çok sıradan geliyor.Evet hoş,çiçeksi bir koku,şişesi her ne kadar Chance'ı andırsa da kokusu tamamen farklı:)Risksiz ve çiçeksi oluşu tercih sebebi sanırım.

8-Yumuşak,kremsi,şeftali ve kayısılı,meyvemsi tatlılığı olan koku Lancome Tresor Sparkling'e benziyor,bahar ve yaz ayları için uygun,romantik bir parfüm.Çok güzel duygular hissettiriyor,seviyorum bu kokuyu:)

9/10-Sanırım 10 liraya Gratisten aldığım bu kokuyu inanılmaz sevdim.Duş jeli gibi kokuyor,temizlik hissi veriyor ve adı gibi bütünüyle su notaları içeriyor.Roll on şişedeki parfüm EDT formatında.Çantada taşımak için ideal,misler gibi bir mini parfüm istiyorsanız Gratise uğrayın derim.Bu serinin diğer çeşitleri de var,hindistan cevizi-vanilya,paçuli,lavanta benim hatırladıklarım.Hindistan cevizi ve vanilyalı olandan da almıştım ama kaybettim onu.O da güzeldi.

            Avon'un bazı eski parfümlerini de çok özlediğimi belirtmeden geçemiyorum,şimdiki kokuları daha sıradan ve herkese hitap edebilecek nitelikte,oysa eskiden çok daha karakteristik kokuları vardı,Extraordinary,Lyrical,U by Ungaro gibi..Niye kaldırılıyor bilmiyorum ama Soft Musk'tan bir kaç tane depolasam iyi olacak..
               
                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...